miércoles, 19 de octubre de 2022

Ezker Anitza-IUk zalantzan jarri du Garbera zentroaren komunikazioa errazteko DBusen zerbitzu berriek hiriko langileen gehiengo socialaren interesari erantzutea

 Donostian, 2022ko urriaren 18an


  • Ezker Anitza-IU Donostiako batzarrak uste du hiri-autobus publikoko zerbitzuak merkatalgune horretara zabaltzeak kontsumoa bultzatzeari erantzuten diola nagusiki, eta, beraz, bertan lokalak dituzten enpresen interes ekonomikoak hobetzeari, hirian beste poligono eta lantoki batzuk daudelako, garraio publikoko zerbitzuei dagokienez gabeziak dituztenak eta lineak indartu ez dituztenak.

  • Ezkerreko erakundeak uste du, halaber, merkataritza-gune handietako kontsumoa errazteak kalte egiten diola hiriko tokiko merkataritzari, hurbileko saltoki txikiei; izan ere, pandemiaren aurreko datetatik egoera kritikoa pairatzen ari da, eta azken datuak ez dira batere lausengariak.

Ezker Anitza Donostiak adierazi duenez, 22:45ean Garberatik irten eta Boulevardera doan DBus zerbitzu berezi berria ezartzeak ez die inolaz ere erantzuten Garbera merkataritza-guneko langileen interesei, eta bai, ordea, interes ekonomikoei, hainbat arrazoirengatik; lehenik eta behin, merkataritza-guneko plantillarako hiri-garraioko zerbitzua indartu nahi izanez gero, goizaldeko 5:30ean ere indartu beharko litzatekeelako, langileak gune horretan sartzeko ordutegia 6:00etan delako.

Bestalde, zerbitzu honetarako proposatutako ibilbidea Intxaurrondotik eta Grosetik ibiliko da, eta Bulebarrean amaituko da, gaueko 11:00ak aldera. Horrela, Garbera hiriaren erdigunearekin lotzen du, eta ez Donostiako auzoekin eta mugakide diren herriekin, han bizi baitira langile gehienak. Ildo horretan, batzarretik ez dute ahazten zer ekarri zuen DBuseko 31. lineako geltokiak kentzeak Herrera eta Altza parean; “erabaki horrekin, Garberarekiko konexioa ere lehenetsi zen, hiriko eremu horretako ospitaleetako langileei eragiten zien kalteen aurrean”. “Ia urtebetean herritar eta elkarteeak protestaka egon ziren geldialdiak berrezarri baino lehen”, erakunde ezkertiarretik gogora ekarri dutenez.

Donostiako batzarretik adierazi dutenez, helburua benetan hiriko garraio publikoa hobetzea eta hiriko langileen gehiengo sozialari erraztea izango balitz, zerbitzuen ordutegia Donostiako beste polo edo lantoki batzuetara zabaldu ahal izango litzateke, hala nola Martuteneko industrialdera, Miramonera edo Zuatzura, pertsonei ibilgailu pribatuaren erabileraren alternatiba eraginkorra eskainiz, hirian mugikortasun jasangarria bultzatuz. Are gehiago, eskari handia dago ospitaleetara igotzeko errepidean bidegorri bat eskatzen duena eta Miramonekin komunikatzen duena, bai eta bidegorrien sarea hiriko ekialdeko barrutira zabaltzea eta eremu horietan DBiziko geltoki gehiago jartzea ere, baina hori guztia oraindik ez da egin.

Garbera zentrorako DBus zerbitzua zabaltzeko erabakia ere ez dator bat herritarrek oro har egindako eskaera batekin; izan ere, mahai gainean hainbat eskari tradizional daude, hala nola autobusa edo mikrobusa, Intxaurrondoko elkarteek eta bizilagunek urteak daramatzatenak eskatzen, auzo horretako beheko aldeak goialdearekin lotzeko –bertan daude zerbitzuen zati handi bat, kiroldegiak, kultura-zentroetako bat eta osasun-zentroa–, eta udalak eskaerari emandako erantzuna beti da ezezkoa.

Kalte larria tokiko merkataritzari

Merkataritza-gune handietarako sarbidea erraztearen aldeko apustuak kalte argia du hiriko tokiko merkataritzan, multinazionalen zerbitzura dagoen merkataritza-eredu bat sustatzen baita, eta hurbileko merkataritzak ezin du horrekin lehiatu. Hori dela eta, lokalak behin betiko ixten ari dira pandemiaren aurretik, eta 2008tik 2021era arte ia 1.000 denda donostiar itxi dituzte (75-76 inguru urteko).

Donostiako hainbat auzotan merkataritza txikiaren galerari buruzko azken datuak eraistekoak dira; Altzan lokalen % 41,3 hutsik daude (329 lokal), Intxaurrondon, Loiolan eta Ategorrieta-Ulian lokalen % 36, Mirakruz-Bidebietan % 34,3 eta Amara Berrin % 21,8 (361 lokal). Grosek pandemian zehar hirian erregistratutako guztizko galeraren % 45 izan zuen, eta une honetan lokalen % 16,9 hutsik daude, Donostiako lokal hutsen batez bestekoa % 19,7 delarik. Hain zuzen ere, Altza auzoa da kaltetuena, Garbera KEtik gertuen dagoena, eta une honetan oraindik ezin da ebaluatu merkataritza-guneko establezimenduen kopurua handitzeak izango duen eragina.

Azken batean, Ezker Anitza-IUk argi du tokiko merkataritzaren, hurbileko merkataritzaren eta auzoei bizia ematen dieten negozio txiki horietan lan egiten duten familien aldeko apustua egin behar dela, eta “garraio publikoaren zerbitzuaren hobekuntzek beti herritarren zerbitzura egon behar dutela, eta ez interes pribatuen eskariaren mende; garraio publikoak ospitaleen, osasun-zentroen, ikasketa-zentroen eta lan-zentroen zerbitzuak komunikatu eta eskura jarri behar dituela, batez ere, eta ez dela marka handien interes ekonomikoei alfonbra gorria jartzeko erabili behar”.



No hay comentarios:

Publicar un comentario